Social Media

Branding

Als eigenaar van een bedrijf hebt u ongetwijfeld gehoord dat sociale media een belangrijk hulpmiddel is om uw merk te laten herkennen bij uw potentiële klanten. Misschien hebt u zelfs een Facebookpagina voor uw bedrijf gemaakt, of het nu in Hoorn of elders is.

En als individu kunt u, uzelf, tijd doorbrengen met de interactie met vrienden en familie op Facebook of Twitter. Deze aanname is redelijk, aangezien rapporten "dagelijks gemiddelde gebruikers in de VS" plaatsen voor meer dan 128 miljoen (oftewel 40% van de Amerikaanse bevolking) alleen voor Facebook.

Dat is echter ongeveer zo ver als de meeste bedrijven als het gaat om sociale media. De reden waarom zoveel bedrijven terughoudend zijn om sociale mediaplatforms te gebruiken, is te wijten aan een algemeen gebrek aan begrip over wat sociale mediamarketing inhoudt en waarom het zo kritiek is in de wereld van vandaag.

Veel van onze klanten hebben zelfs een bepaald gevoel van angst en overweldiging genoemd wanneer het onderwerp naar boven komt, omdat ze een onderliggend onbehagen en 'onderbuikgevoel' hebben dat ze 'social media marketing' zouden moeten doen, maar ze hebben absoluut geen idee waar te beginnen.

"We hebben een Facebook-pagina, maar bijna niemand bezoekt hem" en "We hebben een Twitter-account, maar behalve dat we een aanstaande verkoop aankondigen, gebruiken we het niet", zijn enkele van de opmerkingen die we vaak horen. Een ander typisch sentiment dat we horen als we voor het eerst met een bedrijf gaan werken, is dat "we hebben een mooie website hebben, dus onze online conditie is goed".

Social Media

Als we wat dieper beginnen te graven, dan gaan mensen zich als snel wat meer verbuigen. Als bijvoorbeeld het beantwoorden van een van de volgende vragen ervoor zorgt dat u een beetje "kronkelt", dan kunnen wij u helpen om uw ongemak te verlichten.

Overweeg jezelf bij het overwegen marketingstrategieën voor jouw sociale media:

1. Hoe hebben uw inspanningen op het gebied van sociale media uw SEO ondersteund en beïnvloed?

2. Hoe hebben uw marketingstrategieën voor sociale media uw merkbekendheid bij gebruikers verbeterd?

3. Hoe ga je het meest waarschijnlijk reageren op online feedback - zowel positief als negatief?

4. Hoe gebruiken uw concurrenten sociale media?

5. Wat zijn je plannen om je online community te laten groeien?

6. Hoe vertrouwd bent u in het creëren en rangschikken van een YouTube-kanaal voor uw bedrijf en merk?

7. Hoeveel sociale platforms gebruikt uw bedrijf actief en hoe kunt u ze onderling gebruiken?

8. Hoeveel van uw klanten hebben u gevonden als gevolg van interactie op uw sociale accounts?

9. Weet jij hoe je boeiende content kunt maken voor je sociale gemeenschap?

10. Hoe vaak geeft u updates en nieuws over uw bedrijf of merk?

11. Welke waarde biedt u uw klanten aan via sociale media kanalen?

12. Wat is de 'stem' en 'persoonlijkheid' van uw merk en hoe krijgt u dit over naar uw klanten?

Wanneer u contact met ons opneemt om uw behoeften op het gebied van social media-marketing te bespreken, zullen we u helpen deze vragen te begrijpen en te beantwoorden. Bovendien helpen we u op uw gemak te zijn terwijl we een strategie uitstippelen die van pas zal komen en u een consistente en zelfverzekerde boodschap aan uw klanten kunt bieden en tegelijkertijd hun ervaring met uw bedrijf en merk kunt verbeteren.

Wij helpen u een sfeer van vertrouwen en waarde te creëren die uw klanten zullen herkennen bij uw bedrijf.

En als de gedachte aan het implementeren van deze nieuwe strategieën je hoofd doet draaien, maak je geen zorgen. Een deel van de voordelen van het hebben van onze bedrijfspartner is dat we deze taken namens u zullen beheren, zodat u weer kunt doen waar u goed in bent en waarmee u uw klanten en klanten van dienst bent.

Laten we samen aan de slag gaan. Bel vandaag nog ons team om uw vrijblijvende social media marketing-consult in te stellen.

Social Media
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt