Reputatie management

Wat is Reputatiemanagement en hoe kunnen we het gebruiken om ons bedrijf te helpen?

Hier in Noordholland, waar onze kantoren zijn gevestigd, zijn er meer dan 100 bedrijven in onze regio die strijden om onze euro’s. Als u een van die 100 bedrijven bent, weet u hoe moeilijk het is om een ​​gestage stroom van klanten te behouden die graag uw vestiging bezoeken en hun eigen zuurverdiende geld met u uitgeven.

Ze denken niet aan je zuurverdiende geld dat je besteedt om je deuren open te houden. Daar geven ze niets om. Ze denken aan hun geld en hun ervaring.

Revieuws


Wanneer heb je voor het laatst gekeken naar reviews die mensen online hebben geplaatst over je bedrijf – of het nu bij Foursquare, Google Plus, Merchant Circle, Yelp of Facebook is?

Bestaat er een recensie-, video-, Tweet- of Facebook-bericht over uw bedrijf dat u niet in het best mogelijke licht toont?

Kijk, het is duidelijk dat je 100% van je klanten niet 100% van de tijd gelukkig kunt maken. Iedereen is hiervan op de hoogte en één op de 200 mensen die klagen dat een kassier niet naar hem glimlacht, zal niemand de deuren sluiten. Dat is niet het punt.

Het punt is, met de bijna ontelbare websites en platformen die vandaag beschikbaar zijn voor mensen die graag een paar minuten van hun tijd willen doorbrengen met hun ervaringen met een bedrijf, kan slecht nieuws sneller reizen en verspreiden dan u kan zeggen: “schattige puppy virale video.”

This is the image description

Nu durf ik te wedden dat u op dit moment klaar bent om naar uw favoriete zoekmachine te gaan om uw eigen bedrijfsnaam (die wij voorstellen) en / of de bedrijfsnaam van een collega in te voeren om te zien welke recensies naar voren komen .

 

We geloven zelfs dat je dit zou moeten doen. Typ uw bedrijfsnaam of de bedrijfsnaam van iemand anders in de stad of omgeving in Iowa, samen met het werkoverzicht en kijk wat er gebeurt en kom dan hier terug.


Weet je zeker dat je hebt gemerkt dat sommige mensen negatieve recensies hebben achtergelaten over iets.

Voorbij zijn de dagen dat mensen dachten voordat ze handelden, vooral omdat de meeste mensen nu smartphones en andere handheld-apparaten hebben waarmee ze hun frustraties direct kunnen uiten.

Voorbij zijn de dagen van “als je niet iets aardigs te zeggen hebt, zeg dan niets.” Het is gewoon hoe het gaat, en hoe eerder bedrijven dit herkennen en erkennen, hoe beter ze zichzelf kunnen bewapenen met een strategie die zal hen niet alleen helpen een goede online reputatie te verwerven en te behouden, maar ook hun bedrijf laten groeien.

Denk hier even over na. Heb je ooit een Facebook-rant gezien over iemand die niet tevreden was met iets? Het had de maaltijd kunnen zijn die ze niet leuk vonden in een bepaald restaurant, of de slechte service die ze kregen. Misschien hebben ze een foto gemaakt van het spreekwoordelijke haar of een vlieg in hun soep.

Reageren op opmerkingen

Er is echter nog iets anders dat we hier moeten bespreken, behalve de beoordelingen.

Is het u opgevallen dat de meeste van deze beoordelingen geen reactie van het management bevatten?

Zoals we al zeiden, het is niet zo dat een enkele slechte recensie een bedrijf gaat verbreken. Het is het feit dat de meeste ondernemers ze negeren. Oh, ze kunnen de beoordeling zien en zeggen: “Nou, we zullen het de volgende keer beter doen.” Maar hoe weet de potentiële klant dit zeker? Uw potentiële klanten zijn geen hersenkraker. Het zijn recensie-lezers. Ze bekijken video’s. Ze houden tweets en Facebook-berichten bij.

Dit is iets waar je je heel goed van bewust moet zijn. Onthoud dit: Wat uw online reputatie beïnvloedt, vertaalt zich ook naar uw offline bestaan. Als je een echte bakstenen zaak hebt, denk er dan niet aan dat de online wolf die je “puft en puft” je geen kwaad kan doen.

Reageren op opmerkingen van klanten is van cruciaal belang. Dit is echter vaak het geval wanneer u als eigenaar van een bedrijf het gevoel heeft dat hij vastzit tussen een rots en een harde plaats, omdat het uren kan duren van de dag en de week om dit bij te houden. En dat zijn uren die gebruikt moeten worden om uw dagelijkse zaken te doen – niet alleen om het beter en winstgevender te maken, maar om gewoon bij te blijven met uw normale verantwoordelijkheden van management, inventaris, loonlijst, enz.

Dit is waar we bij The Rank King kunnen en zullen u helpen.

De vraag die je op dit moment kunt hebben is: hoe doen we dit?

Vergeet niet dat reputatiemanagement meer is dan alleen maar een strategie om te reageren op uw beoordelingen – wat we zeker zullen doen – als reactie op zowel goede als slechte recensies. Wanneer u ons ertoe aanzet om uw online reputatie te beheren, doen wij er alles aan om onderzoek naar klanten te vinden, te vinden en erop te reageren.

Dit is echter maar een klein deel van wat we doen. Er is veel meer aan de hand dan alleen reageren op beoordelingen. Dat is gewoon een verband aanbrengen op een al bloedende wond.

We willen je helpen extra wonden te voorkomen door je te helpen voorkomen dat je gekwetst wordt om mee te beginnen.

We zullen de strategieën maken en beheren waarmee u uw klanten in de juiste richting kunt sturen lang voordat ze besluiten een beoordeling te verlaten. We zullen helpen wegen te creëren die klanten aanmoedigen om op een positieve manier te communiceren voordat ze zelfs maar een voet tussen je deur hebben gezet.

We zullen een extra positieve online aanwezigheid creëren buiten de website van uw bedrijf die zichtbaar zal zijn voor potentiële klanten.

Positieve indruk creëren

We zullen ook helpen om een ​​positieve (en blijvende) indruk van uw bedrijf te creëren op sociale media (waarover we elders op deze site uitgebreid ingaan). Social Media is veel meer dan een Facebook-pagina of een Twitter-account hebben (hoewel dit zeker belangrijke componenten zijn voor elk bedrijf dat wil floreren in de huidige markt).

We kunnen uw volgende vraag horen: maar mijn bedrijf lijkt in orde te zijn, en ik heb geen negatieve recensies hierover gezien. Hoe kan je me helpen?

Ons antwoord is dit: kunt u MEER zaken gebruiken? Wat als er een community stond te wachten om te communiceren met uw bedrijf waarvan u (nog) niet eens weet dat u bestaat? Als u al het bedrijf hebt dat u eventueel kunt gebruiken zoals het is, heeft u ons waarschijnlijk niet nodig. Hartelijk gefeliciteerd! Je doet de dingen goed!

Als u echter meer klanten, meer klanten en meer zaken in het algemeen kunt verwerken, waarom zou u niet eens kijken of u misschien van onze services profiteert?

Elk bedrijf is uniek en heeft een zeer persoonlijke benadering om zijn aanwezigheid online te beheren, wat uiteraard resulteert in een betere offline-business. Dit is wat we doen.

We willen uw bedrijf helpen groeien en bloeien.

Bel ons vandaag voor een gratis consult en laten we u laten zien hoe we u kunnen helpen bij het creëren en onderhouden van uw bedrijfsreputatie, zowel online als offline!

Wil je weten of jouw bedrijf in aanmerking komt voor ons marketingsysteem?

Vraag dan hieronder een gratis videoanalyse aan.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt